9/10 Jag blir SÅ jävla upprörd!!

   Vad är det som händer????

Gais spelare, Wanderson vistas och spelas i Sverige utan uppehållstillstånd och således utan arbetstillstånd. Detta utan någon som helst påföljder för vare sig Gais som klubb eller Wanderson själv. Hade detta hänt utanför fotbollens skyddade verkstad hade garanterat de ansvariga blivit ställda inför rätta och Wanderson hade myndigheterna jagat livet ur. Minns div. händelser här i kommunen då man ska skicka hem sk illegala invandrare. Är det inte lika för alla? 
Tilläggas bör att jag inte tycker att Wanderson ska tvingas hem eller att de som i min kommun jagats ska tvingas hem.  Jag anser bara att det ska vara lika för alla och att GAIS bör straffas som förening.

För några år sedan stal SvFF SM-guldet från Hammarby IF, jag är övertygad om att dom tagit guld i fall de inte drabbats av poängavdrag pga vad några rötägg till ICKE-SUPPORTRAR gör.

- Om supportrar förstör, straffa med böter och ev spel inför tomma läktare. Då drabbar det Hammarby som förening OCH supportrarna som egentligen vill se matchen.

- Om föreningar fuskar som i detta fall GAIS, straffa med dryga böter och i absolut värsta fall poängavdrag.

I det stora gillar jag intre poängavdrag. Ska man dela ut det så ska det vara till följande säsong så att laget drabbas från start. HELT fel att gå in och ta bort poäng som laget i god tro spelat in. För laget skickar väl inte in supportrar på planen eller ansvarar för att spelarna i laget har uppehållstillstånd?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0